onsdag 20 mars 2013

Konsten att tala med en änkling.

Jag jobbar hårt på att undvika thrillers, jag är helt uttröttad på genren med överproduktion som lett till kvalitetskris. Med detta som huvudkriterium hittade ja "Konsten att tala med en änkling" av Jonathan Tropper. Ja måste erkänna en vurm för romantiska komedier, åtminstone på film men de ska vara engelska och med Julia Roberts i rollistan.
Jag behövde inte läsa länge förrän jag fick känslan att detta har jag läst. Det var inte helt sant, men jag har läst "Sju jävligt långa dagar" av samma författare. Jag var skeptisk mot den och jag blir ju inte mindre skeptisk till uppföljaren som är till förväxling lik. Ett uttjatningsfenomen man sett med Alexander McCall Smith med "Damernas detektivbyrå" och även Arto Paasilinna med den skillnaden att Jonathan Tropper inte skrivit någon bra bok.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar